FEKOSZ túra – összefoglaló

Galgamenti Túra a FEKOSZ részvételével

2013. szeptember 28-án a Galga Természetbarát Egyesület Galgamente néven túrát szervezett. Erre az eseményre invitálta a FEKOSZ a tagkollégiumok lakóit. A 33 km-es táv, ahova vártuk a lelkes túrázókat, Acsáról indult a Bikás „könyvtártól”. Már a kiindulási pont megközelítése is elég nehézkes volt, hiszen a tömegközlekedés nem kedvezett a túrára igyekvőknek (8:20-kor tette ki az érkezőket a vonat, míg az indítás 10:00-kor volt). Így volt idejük megismerkedni a különböző tagkollégiumokból érkező kollégistáknak. Ezt követően kis csapatunk pontban 10:00-kor elindult, hogy megtegye 9 óra 20 percen belül az előtte álló 33 km-t. Első utunk a Rózsa-kúthoz vezetett, ahol pontőr nem várt, csak kód, amit feljegyezhettünk itinerünkre. Az első 5 km-t közel 1 óra alatt tettük meg, ránk fért egy kis pihenés, illetve folyadékpótlás.

A pihenő után folytattuk utunkat az Ecskend elnevezésű ellenőrző pontig. Ecskenden régen radarállomás működött, mára csak nagy oszlopok maradtak. Ezen ellenőrző ponton lelkes helyi szervezők vártak házi finomságokkal, mint például zsíros és lekváros kenyér, bodza szörp. A finom ételek és italok elfogyasztása után a túra leghosszabb és legszebb szakasza következett. A következő állomásig ugyanis 15 km-es séta következett a Hullám-völgyön keresztül. 16 óra magasságában érkeztünk az aszódi vasútállomásra, ahol már vártak minket és a csoki, alma mellé buzdító szavakat kaptunk a maradék 8 km-re. Már Galgahévíz határában jártunk, amikor a helyi focicsapat mérkőzésére lettünk figyelmesek. A mérkőzést látni nem láttuk, de hallottuk a helyiek szenvedélyektől sem mentes szurkolósát. Számoltuk vissza a métereket, már csak 1000 m, még 500 m, és nézd csak ott a cél. Igen megcsináltuk!

A jutalmak átvétele után a szervezők frissen főzött bográcsgulyással kínáltak minket. A vacsora után a szállás elfoglalása várt ránk, amit a helyi általános iskola szolgáltatott. A helyen nem kellett civakodnunk, ugyanis hármunkra jutott egy tornaterem. Nagyszerű két napon vagyunk túl, aki kihagyta, bánhatja. Jövő tavasszal folytatjuk, hogy hol még nem tudom, de időben értesítek mindenkit. Ezúton köszönöm túratársaimnak, név szerint: Magenheim Zoltán (Hotel&BMF), Dénes Márton (Terminus Hotel), Kisvári András(Hotel@BMF), Kiss Gábor (DE KLK), Molnár Ernő (DE KLK)